Incheon en 1ste dag Seoul

23 juli 2015 - Incheon, Zuid-Korea

Gisteren een relaxed dag gehad in Incheon een voorstad van Seoul. Voor de eerste keer met het openbaar vervoer in Zuid-Korea en dat is minder eng dan ik dacht. Alhoewel niet iedereen Engels spreekt zijn de Koreanen erg vriendelijk en behulpzaam volk. In Incheon werden we aangesproken waar we vandaan kwamen en toen we vertelden dat we uit Nederland kwamen wist hij niet wat we bedoelden tot dat we de naam Hiddink zeiden. O yes football en Van Basten. Hebben daar de dag doorgebracht in China Town. Vandaag een enerverende dag gehad met als hoogtepunt de ontmoeting met de pleegouders van Tim. S morgens om 9.00 uit het hotel vertrokken om ons te gaan melden bij het komende logeeradres voor 3 nachten. Een Guesthouse in Seoul. Na een reis van
1 1/2 uur met de bus eindelijk daar aangekomen en onze bagage daar gedropt om weer verder te reizen naar het noorden van Seoul om daar om 14.00u op de afspraak te zijn. Met metro en bus en handen en voetenwerk waren we precies om 14.00u daar. Er kwam net een man naar buiten en toen hij Tim zag vroeg hij meteen of hij Joon Oh was en begon meteen te glimlachen toen dat zo bleek te zijn. Na een kort gesprek met een medewerkster van het kindertehuis werden de pleegouders erbij gehaald. Dit was echt een geweldig moment. Zo blij als ze waren toen ze Tim zagen. De pleegmoeder zat naast hem en zat steeds over zijn hand te aaien en vast te houden. In een woord geweldig. Tim zat alleen maar te glunderen terwijl hij gedacht had dat het hem niet zoveel zou doen. Hij is erg blij dat deze ontmoeting heeft plaatsgevonden en heeft er absoluut geen spijt van. Deze mensen waren zo puur. Helaas heeft de ontmoeting maar een half uur geduurd omdat de pleegmoeder erg ziek is en eigenlijk niet kon komen maar zij wilde zo graag Tim nog een keer zien dat ze het risico toch maar genomen heeft. Een ontmoeting om nooit meer te vergeten dus één met een gouden randje. De komende dagen gaan we diverse dingen in Seoul bezoeken en laten we weer weten hoe het geweest is. Groetjes Christien en de rest van de familie, het volgende blog gaat Lisa schrijven.

1. Mirjam:
    23 juli 2015
    Wat een mooie dag moet dat geweest zijn!!! Kreeg er tranen van in mijn ogen toen ik het las. Dikke knuffel voor allemaal.
  2. Lennie:
    23 juli 2015
    Wat mooi en ontroerend om te lezen. Houd het hier niet droog!
    Fijn Tim dat je je pleegouders hebt ontmoet. Inderdaad een moment om nooit te vergeten en wat een mooie foto's!
  3. Maartje:
    Prachtig! Kippenvel en een traan! X
  4. Jef:
    Een een woord GEWELDIG
    Wat fijn, wat goed en wat geruststellend.

Blijf genieten en proeven van dat interessante land

Liefs
  5. Ans Bechtold:
    Geweldig voor Tim! Wat een mooi begin van jullie reis
  6. Liesbeth:
    23 juli 2015
    geweldig wat een belevenis.
  7. Jacqueline Toebes:
    23 juli 2015
    Mooi! Ook ik tranen bij dit verhaal. Wat bijzonder allemaal. Fijn genieten van ieder moment.
  8. Marleen:
    23 juli 2015
    WoW wat een mooie ontmoeting dat zal vast een heel bijzonder moment zijn geweest voor jullie en vooral voor Tim! Geniet er van komende dagen in Seoul!

Groetjes Marleen
  9. Adrienne:
    23 juli 2015
    Geen woorden voor, zo mooi..........Echt mensen om in je hart te sluiten.
    Ben heel blij voor Tim en natuurlijk ook voor Jos Chrisje en lisa.

Lieve groet Piet en Jen
  10. Wilma:
    23 juli 2015
    Prachtig wat onroerend mooi ...!!Geniet !!
  11. Carolien en René:
    24 juli 2015
    Wat een mooie bijzondere dag. Om nooit meer te vergeten. Heb wel een traantje late vallen. Dikke kus voor allemaal
  12. Jolanda de groot:
    26 juli 2015