Weer thuis

25 augustus 2015 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Afgelopen nacht zijn we na een lange reis weer veilig thuisgekomen, na 5 enerverende weken, toch wel enigszins moe van de jetlag, de indrukken en het tijdsverschil van 7 uren. Vanmorgen hebben we van een heerlijk Nederlands ontbijt genoten met vlees, kaas, brood, melk en koffie.
We hebben in Zuid Korea een fantastische tijd gehad en hebben een goede indruk gekregen van het land, de gewoonten, de religie, de cultuur, het eten, etc. etc. Dat was ook de bedoeling van de reis. Het heeft ruimschoots aan onze verwachtingen voldaan. Alleen jammer, voor Tim, dat het helaas niet heeft geleid tot een ontmoeting met zijn biologische moeder. De ontmoeting met zijn pleegmoeder heeft diepe indruk gemaakt en was emotioneel en vooral erg "warm".
Afgezien van wat extra aanwezigheid van militairen op het vliegveld afgelopen maandag in Korea hebben we niets gemerkt van de spanningen tussen Noord en Zuid. We zijn bij de grens tussen Noord en Zuid geweest en dat heeft diepe indruk gemaakt.
Je merkt wel de cultuurverschillen. De meeste Koreanen wonen in de steden Seoul , Busan en Daegu. Met name Seoul is een hele drukke stad. In de stad, de metro, of waar je ook komt het is overal druk met duizenden en duizenden mensen. Ieder plekje in de in de stad wordt benut om dingen te verkopen, vooral veel eten. De natuur in Korea is prachtig. Driekwart van het land bestaat uit bergen. Er zijn ook honderden eilanden, de meeste onbewoond.
Wat vooral hele grote indruk op ons gemaakt heeft is de gastvrijheid, vriendelijkheid en behulpzaamheid van de Koreanen. Tim is zeker van plan om vaker naar Korea te gaan, als dat mogelijk is. Voorlopig moeten wij het doen met de herinneringen en de foto's, van deze prachtige vakantie.
Iedereen veel dank voor de warme belangstelling via dit blog en uiteraard is iedereen van harte welkom om over enige tijd de foto's te komen zien en onze verhalen te horen.

Groetjes,
Tim, Lisa, Christien en Jos.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke Verhagen:
    25 augustus 2015
    Welkom weer in Nederland. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Even lekker bijkomen. We zien jullie weer gauw.
    Groetjes Frans en Marijke
  2. Hennie en Eduard:
    25 augustus 2015
    Welkom thuis. Ik ben blij dat jullie het zo goed gemaakt hebben. Geniet nog ff lekker na van deze enerverende reis en van de ongetwijfeld enorme berg foto's. We willen graag een keer komen luisteren en kijken naar jullie verhalen!
  3. Cecil Verhagen:
    Hoi Christien, Jos, Lisa en Tim,
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. We hebben het leuk gevonden om jullie reisverslagen te lezen. Bedankt dat jullie dit met ons gedeeld hebben, dat hebben we zeer gewaardeerd. We hopen binnenkort jullie persoonlijke ervaringen te horen. Voor nu, rust lekker uit van de reis.
  4. Martien en renskr:
    Welkom thuis
  5. Ans Bechtold:
    26 augustus 2015
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Lekker ff bijkomen en vooral heel lang nagenieten van alles wat jullie gezien hebben! Tot snel!!
  6. Bibi:
    Hallo.
    Gelukkig zijn jullie veilig thuis.
    Nu heerlijk nagenieten van wat jullie allemaal gezien hebben.
    Ik heb erg genoten van de indrukwekkende en mooie verhalen.
    Bedankt Jos....dat je hebt toegevoegd.
    Fijne laatste vakantiedagen nog.
    Groetjes Bibi
  7. Adrienne:
    Lieve allemaal,

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn, en met fantastische ervaringen rijker kunnen jullie daar lang op teren.

hartelijke groet Jen
  8. Annie Twigt:
    26 augustus 2015
    Welkom weer in Nederland.
    bedankt voor jullie prachtige verhalen fijn dat jullie zo enorm genoten hebben met de kinderen dat p aan kken ze jullie niet meer af.bedankt
    liefs Annie
  9. Annemiek:
    26 augustus 2015
    Welkom thuis! Fijn dat het veel gebracht heeft x
  10. Lennie:
    27 augustus 2015
    Welkom thuis weer. Vond het heel mooi om mee te mogen lezen. Met een lach en af en toe met tranen in mijn ogen.
    Geniet van alle mooie herinneringen.
  11. Gertie en Jeroen:
    27 augustus 2015
    Wat fijn dat jullie Korea-reis zo veel gebracht heeft. Die herinneringen en ervaringen zullen je bijblijven.

We zijn benieuwd naar jullie verhalen! Rust maar even lekker uit
  12. Gemmie Verhagen:
    29 augustus 2015
    fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. bedankt voor het mogen meelezen van jullie belevenissen. het was net een mooi boek, jammer dat ik het al uit heb. Graag komen we eens persoonlijk naar jullie verhalen luisteren.
  13. Jan- Tom Marielle Berkers:
    30 augustus 2015
    Dag Christien, Jos, Tim en Lisa.
    Fijn te horen dat jullie weer veilig en voldaan in Nederland zijn.
    Mooie verhalen en foto's en leuk jullie gevolgd te hebben.
    Nog van harte gefeliciteerd voor Christien en Tim en geniet lekker na van deze indrukwekkende reis.
    Wassen van de kleren niet nodig daar dit mooi al op vakantie in het zwembad kon.
    Groetjes van Marielle, Tom en Jan
  14. Jolanda de groot:
    1 september 2015
    hee schatjes fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en fijn dat jullie weer thuis zijn. xxx