Van naar Gyeongju naar Busan.

11 augustus 2015 - Busan, Zuid-Korea

Zondag j.l. zijn we naar Yangdong Village geweest. Het lijkt of daar de tijd heeft stilgestaan. De mensen die wonen in dat dorp, wonen in kleine huisjes opgetrokken uit leem en stenen uit de natuur. De daken zijn volledig van riet en in het dorp zijn nauwelijks voorzieningen. Hier en daar wordt wat verbouwd op het land. Dit dorp met z'n huisjes is al ruim 500 jaar oud en staat op de Wereld Erfgoedlijst. Er staat ook een boom van ruim 600 jaar oud.
Maandag j.l. wilden de kinderen lekker chillen in het hotel. Christien en ik hebben een fiets gehuurd en we hebben o.a. door de rijstvelden gefietst. Het is mooi om te zien hoe rijst groeit en de verschillende stadia van de groei van de planten. Vandaag zijn we naar Busan verhuisd. Dit is de 2e stad van Zuid Korea met ruim 3,5 miljoen inwoners. We blijven hier 3 dagen en komende vrijdag vliegen we naar Jeju eiland. Daarna gaan we waarschjnlijk nog enkele dagen naar Seoel.
Op 1 dag na hebben we tot nu toe elke dag uitstekend gegeten. Vaak zijn we een bezienswaardigheid in restaurants, niet alleen door ons westerse voorkomen maar ook omdat wij veel meer eten dan de gemiddelde Koreaan. We snakken zo langzamerhand ook wel naar een gewone boterham, een gehaktbal of een lekker glas melk of wijn. Wijn en kaas zijn hier onbetaalbaar. Het hotel in Busan valt tegen. Het is muf grauw en wat ranzig. Gelukkig hebben we hier maar voor 3 dagen geboekt. De voorgaande hotels, motels en gasthouses waren uitstekend. Misschien zijn we wel wat verwend geraakt met de accomodaties. Morgen gaan we naar het vliegveld om de tickets in orde te maken en om te kijken of we bagage op kunnen slaan. Donderdag 13 aug. vieren we de 3e verjaardag in Zuid Korea, dan is Christien jarig. We gaan dan waarschijnlijk een bustour maken en uiteraard weer uit eten, zoals elke dag tot nu toe.Het openbaar vervoer is uitstekend geregeld in Zuid Korea. We reizen vooral met de metro, de bus en per taxi maar ook met de trein en vrijdag a.s met het vliegtuig. We gaan ook nog reizen met de hoge snelheidstrein. Tot het volgende bericht. Op het blog, onder kaart, kun je zien waar we tot nu toe zoal geweest zijn.

Groetjes,
Tim, Lisa, Christien en Jos

1. Lennie:
    11 augustus 2015
    Een hele fijne verjaardag donderdag en alvast gefeliciteerd van ons allemaal.
  2. Marleen:
    Hoi fam. Verhagen,

Leuk om jullie zo te volgen zo te lezen maken jullie het heel goed, fijn! Voor Christien alvast proficiat en een fijne verjaardag! Geniet er nog van.

Groetjes marleen
  3. Jef:
    11 augustus 2015
    Wat een geweldige ervaringen weer van dit indrukwekkende land!

Veel plezier verder

Jef
  4. Marijke Verhagen:
    Hoi allemaal,
    Wat n belevenissen. Van de week maar weer 'n feestje bouwen. Zonder wijn? Dat kan niet he. Gefeliciteerd Christien en nog veel plezier daar.
    Groeten Frans en Marijke
  5. Jose:
    12 augustus 2015
    Wat leuk om al jullie bijzondere reiservaringen te lezen. Alvast gefeliciteerd Christien !
    Geniet nog van jullie verdere reis!
    Groetjes jose