Jeju eiland

17 augustus 2015 - Jeju, Zuid-Korea

Op vrijdag 14 augustus zijn we met een binnenlandse vlucht aangekomen op Jeju eiland. Zuid Korea heeft honderden eilanden binnen haar landsgrenzen maar Jeju is wel het grootste eiland en ook het populairste. We hebben een prima hotel en uiteraard is ook het weer, weer tropisch, elke dag rond de 30 graden. Soms valt er een spatje regen maar dat is te verwaarlozen. Zaterdag 15 augustus zijn we naar het strand geweest. Ook hier weer wederom iedereen met kleren aan en in het water in een hele grote zwemband. Regelmatig wordt er van alles afgeroepen op het strand maar wij kunnen er geen woord van verstaan. Het vervoer gaat op het eiland per bus of per taxi. De taxi is in Zuid Korea niet duur maar wel steeds een hele onderneming. Naar onze begrippen wordt er onverantwoord hard en roekeloos gereden, dit geldt ook voor de bussen. Rechts inhalen is hier heel gewoon en er zijn stoplichten, maar als je door groen licht rijdt is het geen garantie dat je ook voorrang krijgt. Het lijkt vrij geaccepteerd om door rood te rijden. We zijn ook al verschillende keren bijna aangereden op een zebrapad. Zondag 16 augustus zijn we naar een lavagrot bij de noordkust geweest, de Manjanggul Cave. Een grot waar lava doorheen is gelopen, jaren geleden, en inmiddels gestold is. Ook deze grot staat op de erfgoedlijst van Unesco. 's-Middags zijn we naar Udo geweest. Dit is een eilandje bij Jeju en we zijn met een veerpont overgestoken. Op Udo hebben we per bus een eilandtocht gemaakt. Helaas hebben we de parelduiksters, waar het eiland om beroemd is niet gezien.
Vandaag 17 augustus zijn we naar de watervallen in Cheonjeyeon Falls geweest. Prachtige natuur en watervallen, ook voorkomend op de erfgoedlijst van Unesco. Jeju is een prachtig eiland met heel veel cultuur. Het eiland is circa 32 bij 73 km en behoort tot een van de 7 wonderen van de natuur. Morgen gaan we nog een dagje naar het strand en komende woensdag vliegen we weer terug naar Busan. Vandaar gaan we dan met de hoge snelheidstrein weer terug naar Seoel, de stad waar Tim geboren is. We hebben hier voor de laatste 5 nachten 2 luxe kamers geboekt in een chique hotel. Op 24 augustus vliegen we dan via Frankfurt terug naar Amsterdam, waar als het goed is dan een taxi klaarstaat voor de laatste km's naar 's-Hertogenbosch. Tot een volgend bericht. Kijk ook naar de foto's in dit blog.

Groetjes,
Tim, Lisa, Christien en Jos.

1. Liesbeth:
    17 augustus 2015
    wat een indrukken allemaal.jullie hebben straks nog vier weken vakantie nodig om alles te verwerken............goede terugreis en nog veel plezier.
  2. Martien en renskr:
    17 augustus 2015
    wow, wat een topvakantie!!!!!
    geniet, geniet, geniet
  3. Ans Bechtold:
    18 augustus 2015
    Wat een reis! Geniet van deze laatste week!
    Alvast goede reis terug naar Nederland
  4. Lennie:
    18 augustus 2015
    Wat klinkt dat allemaal goed, geniet nog in het luxe hotel en van de laatste dagen, het is toch voorbij gevlogen....
    Een hele goede reis terug.
  5. Hennie en Eduard:
    18 augustus 2015
    wat een prachtige reis en wat maken jullie veel mee. Jullie verhalen en foto's zullen straks een onvergetelijk boek zijn, waarmee je nog lang en veel plezier zult hebben. Nog heel veel plezier samen, geniet nog zoveel je kunt!
    Veel hartelijke groeten en straks een goede terugreis!
  6. Bert Henskens:
    19 augustus 2015
    Indrukwekkend land, zo naar alle verhalen en foto's te oordelen.
    Doe nog even voorzichtig, vooral bij de stoplichten, want we zien jullie graag weer gezond en wel terug; een hele goede terugreis!!
    Groeten, Bert en Ingrid.
  7. Anita vd velden:
    20 augustus 2015
    Hallo Jos, Christien, lisa en Tom

Vandaag alle reisverslagen gelezen, eerder stond mijn hoofd er nog niet na maar dat snappen jullie wel. Wat een geweldige indrukrekkende reis zijn jullie aan het maken, geweldig om te lezen wat jullie allemaal doen en gaan doen. Nog heel veel plezier de laatste dagen en geniet ervan, we komen zeker een keer naar alle verhalen luisteren dikke knuffel en kusssssss van ons!
  8. Anita vd velden:
    20 augustus 2015
    Trouwens wat een mooie foto's en ik denk dat jullie er nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer hebben. Fijne dagen nog en een hele goeie terug reis xxx