Busan vismarkt en citytour

13 augustus 2015

Gisteren naar de vismarkt en haven in Busan geweest. Je kijkt je ogen uit, zo'n grote vismarkt heb je nog nooit gezien. Van restaurantjes tot vrouwen die zittend op een krukje de vissen zitten schoon te maken. Wat je hier heel veel ziet, is inktvis. Inktvis wordt levend gegeten of gemarineerd. Er zijn zoveel restaurantjes waar je inktvis kan eten. Echt respect voor die mensen die van de visvangst leven. Geen vangst en geen goede verkoop is geen geld. Daarna nog een rondje gelopen door de stad, waar ieder jaar het internationale filmfestival wordt gehouden.
Vandaag besloten we om met een city tour bus door Busan te gaan. Je kon uitstappen waar je wilde en daarna op de volgende bus weer opstappen. Bovendien vonden we het een leuk iniatief, omdat mijn moeder jarig is. We zaten heerlijk bovenin de dubbeldekker bus met open dak en dan ga je over een hele hoge brug, met een prachtige skyline. Uitgestapt in Marine city, een gedeelte van Busan met super moderne en hoge gebouwen. Met de zee op de achtergrond in een woord, prachtig!!!!
Uiteindelijk de dag afgesloten in een heerlijk sushi restaurant.
Morgen op het vliegtuig om naar, naar horen zeggen, het prachtige eiland jeju te gaan. We hebben er zin in!!!